Direktlänk till inlägg 22 augusti 2008

Införsnack om Frölunda!

Av Peter - 22 augusti 2008 20:28

Dags för ett införsnack med en på förhand ganska trolig guldkandidat, Frölunda!


För Frölunda svarar Jörgen Gustafsson, redaktör/skribent på svenskafans.se

 


Röglebekantingen Philip Larsen har inte riktigt lyckats ta en plats i elitserien, tror du han lyckas i år eller blir det en ny utlåning?


– Jag tror att han kommer att få mycket mer speltid. Känns som om han kan ta ett steg till den här säsongen, dessutom känns det som om både ledning och tränare har bra förtroende för Philip och att de verkligen tror på honom.


Ni slutade 6:a i grundserien förra året, en klar besvikelse antar jag, vad krävs för att ni ska klättra till toppen igen?


– Frölunda har de senaste säsongerna avverkat tränare som en skogsarbetare skördar skog. Nu måste man tro på laget och tränarduon, för det är inte många lag i Elitserien som kan ståta med en så bra trupp som Frölunda har i år. Samtidigt är det upp till spelarna också, men med lite jävlaranamma och tid så kommer nog årets Frölunda att kunna gå långt Sista nyckeln till framgång var nog målvakten Johan Holmqvist, han kan komma att bli tungan på vågen under ett slutspel.


I Scandinavium sker sällan några incidenter som får Aftonbladet och Expressen att trycka skandalrubriker, annat är det i Frölundaborg, vad är det som händer där egentligen?


– En bra fråga, men nu ska hallen vara renoverad så det blir nog inga mer sådana incidenter som i våras, kanske med publiken, men inte med klockan i alla fall. Kan man ju alltid hoppas.


Frölunda är ett av lagen vars ledning "förespråkar" en stängd elitserie, vad tror du VF:s supportrar tycker om det?


– Jag kan förstå Frölundas ledning till en viss del, men jag hoppas verkligen inte att det kommer att bli så, då är ju halva tjusningen borta med hockeyn. Jag kommer från Piteå själv och där var ju årets matcher förr i tiden när man kvalade till Elitserien, de kom aldrig längre än till play off I, men det hör inte hit, det var ändå årets matcher. Jag tror man skulle göra något dumt om man stängde Elitserien och släckte alla drömmar för de mindre lagen och jag tror faktiskt att övriga Frölundasupportrar håller med. Vi svenskar är ganska konservativa och då allra helst när det gäller idrott.

3 snabba:


HV71 eller Färjestad?

– Ingen egentligen, jag skulle vilja säga Piteå Hockey. Men det får väl bli Färjestad eftersom jag gått skola i Värmland och jobbat i Karlstad ett tag.


Frölundas placering i grundserien 08/09?

- Tvåa, jag tror Linköping vinner Elitserien, men Frölunda tar SM-guldet, vore väl tjänstefel att tro något annat.


Trumma eller inte trumma?

– Trumma, jag tycker den håller takten bra och framförallt håller den igång hela matchen.



Ett stor tack och ett litet lycka till skickar vi till Jörgen!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 24 januari 2009 22:17

Kan en förlust kännas tyngre än idag? (äckligt 1)  Tveksamt.     Jag tycker att Rögle gör en gedigen insats idag, dock märks nervositeten tydligt inom laget nu. Vi är fortfarande med mycket bra enligt mig.    Det är nu det gäller, fan vad kul/intress...

Av Peter - 23 januari 2009 18:11

Man kan knappast påstå annat än att Rögles match i morgon är viktig. Jag är dock inte direkt orolig, mer taggad.     Lite inför fakta:  * Skellefteå har vunnit 6 av 20 bortamatcher och kryssat i 3 * Hadelöv och Dahlberg är relativt jämna i målvakts...

Av Peter - 23 januari 2009 17:57

Jag tappade totalt lusten för bloggandet för en tid sedan. Det hade verkligen sina anledningar. Nu måste jag börja skruva upp tempot lite igen känner jag.   Det finns vissa saker jag avskyr med elitserien. Främst två saker egentligen.    1. Alla "ho...

Av Peter - 8 december 2008 13:33

Är det någon som kan minnas sig ha läst ett inlägg om oddssättning på Rögles matcher?   Det hela handlade om att man skulle lira en hundring på Rögleseger varje match. Anledningen att jag frågar är att mitt inlägg om just detta (plus ett par till) t...

Av Peter - 8 december 2008 13:31

Nu behövs en ny 3:a för att få lugn i leden!   Abbots i förstalinen borde betyda mycket istid för dessa herrar som mestadels parkerar i anfallszon under matcherna. Jag tycker det är härligt att tränarna vågar göra sådana förändringar som man nu gjor...

Presentation

Omröstning

När Rögles publik beröms i media, känner du dig delaktig då?
 Ja!
 Nej!
 Ibland...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards