Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Peter - 13 augusti 2008 21:50

Blubay kallas HV:s sida på svenskafans.se, där skriver till vardags Dick Thorn, nu svarar han på mina frågor om HV71!


Ni vann grundserien i överlägsen stil förra säsongen, vad talar för att ni kan göra samma bedrift i år?
-Det som talar för HV71 är det goda självförtroendet som byggts upp genom förra årets SM-guld och topplaceringar de senaste åren. Dessutom finns det en bra grundstomme i laget med storstjärnor som tex. Johan Davidsson, Stefan Liv och Jukka Voutilainen. Fredrik Stillman har också fått ihop en spännande mix av nyförvärv.

Bäst i powerplaystatistiken men sjua i boxplay, är boxplay er svaga punkt?

-Jag upplever inte boxplay som någon svag punkt som jag lagt märke till. Man kan inte vara bäst på allt.

Johan Davidsson, en ledare och poängmaskin, men vem vinner poängligan i HV?
-Johan Davidsson är ett bra tips

I ärlighetens namn så har ni en riktig skitplacering av bortafansen, bra eller pinsamt?

-Jag håller helt med om att placeringen av bortafansen är dålig. Det är alldeles för få platser och för lågt och undanskymt. Det får bli pinsamt på din fråga.


3 snabba:


Vinner HV guld 2008/09?
-Ja, varför inte!


Rögle eller Malmö?
-Rögle, kul med ny nykomling

Trumma eller inte trumma?
-Bryr mig inte, men det ska vara stämning på läktaren som skapas av supportar och inte via musik och hejaramsor från högtalare.

Av Peter - 13 augusti 2008 11:04

Jag ska försöka mig på en tabelltippning eller ska jag säga beräkning;)


Ni vet säkert att jag är lite statistikfrälst, därför har jag försökt räkna fram en tabell istället för att värdera lagens egenskaper och spelare  mot varandra.


Här kommer den, kom ihåg var ni såg den först....


1.  HV71

2.  Färjestad

3.  Linköping

4.  MODO

5.  Frölunda

6.  Timrå

7.  Djurgården

8.  Södertälje

9.  Rögle

10. Luleå

11. Brynäs

12. Skellefteå 



Fråga mig inte hur jag gjorde;)  




Av Peter - 13 augusti 2008 10:15

Ryan Vesce spelar i San Jose Sharks nästa säsong, han har skrivit på för ett år.

Att "våra" transatlanter bara sitter på ettårs-kontrakt känns bra inför framtiden!


 http://sharks.nhl.com/team/app?articleid=379597&page=NewsPage&service=page



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

När Rögles publik beröms i media, känner du dig delaktig då?
 Ja!
 Nej!
 Ibland...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards