Alla inlägg den 23 augusti 2008

Av Peter - 23 augusti 2008 19:25

Jag har tidigare varit inne på att kvällspressen säkert kommer trycka en och annan krigsrubrik om Rögles fans den kommande säsongen. 


Men hur uppför vi oss egentligen jämfört med andra fans?


Det finns kanske andra fans som är lika passionerade som oss (nästan) men ger uttryck för sina känslor på lite annorlunda sätt. Att stå 200 personer klädda i lagets färger och sjunga nån sång, kanske klappa eller trumma lite är verkligen hett i elitserien idag. Gott om plats på ståplatsläktaren, äldre damer och knattebarn får gärna stå i klacken! Så vill nog hockeyligan och vissa klubbar ha det!  


Det är så långt från Rögle som det kan bli, eller ska jag säga så långt från AIA som det kan blir! Utan AIA:s ibland brutala stöd hade inte Rögle spelat i elitserien idag, det är jag tämligen övertygad om.


Vi (AIA) har spelat på en bakgård rätt många år nu, det tillåts bra mycket mer på en allsvensk arena innan det ska bli en skandal än på en elitserie- (multimega-event)arena. Det är i alla fall min uppfattning......


Jag har personligen fått lämna Löfbergslila arena en gång i tiden, ung och dum kanske ni tänker?! Men, icke! Jag gjorde bara det jag är bäst på, jävlades med Malmöpack;) Visserligen var det kanske onödigt att trycka texten till "Feta fula malmöskalle" på min tröja, men kul var det!


I samma arena måste du visa upp biljetten för en vakt varje gång du ska upp på din läktarsektion. Alltså kan det bli svårare att köpa sittplatsbiljetter för att sedan gå till bortastå exempelvis. 


Jag hoppas inte elitseriens spelregler ska hindra vår fantastiska supporterskara allt för mycket.


Vi är Rögle och ingen är som vi, glöm inte det!  



Vi klär oss i liten utsträckning i Rögles färger på läktaren,  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

När Rögles publik beröms i media, känner du dig delaktig då?
 Ja!
 Nej!
 Ibland...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards