Direktlänk till inlägg 2 november 2008

Dags att njuta lite till!

Av Peter - 2 november 2008 11:24

Rögle har de två senaste matcherna haft lite flyt, det kan jag erkänna. 

Det gör det hela ännu bättre!

Att vi inte spelar på topp men trots det vinner två mycket svåra bortamatcher på rad, känns jäkligt gött. Lika glada som vi är i söder, lika förbannade är man i Ö-vik på dommaren Robert Lahti. Klart som fan att laget blir frustrerat. Man möter sveriges "sämsta" lag på hemmaplan men vinner inte, då börjar käften glappa på de mindre begåvade. Lahti bestämmer sig för att köra på linjen "tjaffsar du åker du ut", detta verkade dock inte de rutinerade Modospelarna fatta utan fortsatte vara bittra matchen igenom. 


Fick en kommentar på bloggen "Tacka Robert Lahti för segern"?!


Varför, det är Modos spelare som skämmer ut sig och gör det möjligt för Rögle att vinna matchen.



Jävligt bra sammanfattning av hockeyligan som passade på att såga er publik för inkastade föremål på isen. Tack för att ni finns Modo, en lipande motståndare gör det hela lite roligare!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 24 januari 2009 22:17

Kan en förlust kännas tyngre än idag? (äckligt 1)  Tveksamt.     Jag tycker att Rögle gör en gedigen insats idag, dock märks nervositeten tydligt inom laget nu. Vi är fortfarande med mycket bra enligt mig.    Det är nu det gäller, fan vad kul/intress...

Av Peter - 23 januari 2009 18:11

Man kan knappast påstå annat än att Rögles match i morgon är viktig. Jag är dock inte direkt orolig, mer taggad.     Lite inför fakta:  * Skellefteå har vunnit 6 av 20 bortamatcher och kryssat i 3 * Hadelöv och Dahlberg är relativt jämna i målvakts...

Av Peter - 23 januari 2009 17:57

Jag tappade totalt lusten för bloggandet för en tid sedan. Det hade verkligen sina anledningar. Nu måste jag börja skruva upp tempot lite igen känner jag.   Det finns vissa saker jag avskyr med elitserien. Främst två saker egentligen.    1. Alla "ho...

Av Peter - 8 december 2008 13:33

Är det någon som kan minnas sig ha läst ett inlägg om oddssättning på Rögles matcher?   Det hela handlade om att man skulle lira en hundring på Rögleseger varje match. Anledningen att jag frågar är att mitt inlägg om just detta (plus ett par till) t...

Av Peter - 8 december 2008 13:31

Nu behövs en ny 3:a för att få lugn i leden!   Abbots i förstalinen borde betyda mycket istid för dessa herrar som mestadels parkerar i anfallszon under matcherna. Jag tycker det är härligt att tränarna vågar göra sådana förändringar som man nu gjor...

Presentation

Omröstning

När Rögles publik beröms i media, känner du dig delaktig då?
 Ja!
 Nej!
 Ibland...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards