Alla inlägg under september 2008

Av Peter - 27 september 2008 08:47

...då det gäller att lyfta sitt eget lag och det gäller för oss att vara ordentligt förberedda"


Niklas Czarnecki, tränare i Brynäs till Gefle Dagblad inför matchen ikväll!

Länk


Känn lite stolthet men slå er för fan inte på brösten!


Ny match, nya förutsättningar, den underbara stämningen infinner sig inte automatisk, vi måste jobba hårt vänner!


Rögle är för första matchen sedan återkomsten till elitserien favoriter hos spelbolagen. Då kanske aftonbladet inte skriver "Rögle skrällde igen" efter en eventuell seger ikväll?!



Dags att göra helvete igen!  

Av Peter - 26 september 2008 13:00

Ritkigt bra att komma tillbaka från underläga och vinna i förlängningen. Två poäng på bortaplan är alltid bra!


Härligt att Jere fick täppa till truten på Luleås fans också, som för övrigt måste vara de sämsta i Sverige på att skapa stämning.


Om man ska gå efter bara ljudet och inga bilder så skulle jag gissat på runt 2-300 åskådare......


Tipset gick åt skogen, för min del gör det ingenting eftersom jag inte hann lämna in;)


I morgon väntar Brynäs hemma. Dags att göra helvete igen!



Av Peter - 25 september 2008 19:25

Hoppas nu grabbarna kan stå emot det massiva trycket från läktarna, helt sjuk stämning.


OBS; ironi kan förekomma:)

Av Peter - 25 september 2008 13:01

Jag är tämligen säker på en tuff och tät match ikväll.


Jere Myllyniemi har bespottats ordentligt av Luleåfans sedan återkomsten till Rögle! Jere kommer spika igen idag, jag tror det räcker med 2 mål för att vinna matchen idag! 



För Frölunda är kvällens match mot Modo livsviktig, jag  tror inte Frölunda lyckas vända sin förlusttrend. 


Så för er som vill få resan till Göteborg betald är det en dubbel med Rögle och Modo som gäller, drygt 9 gånger tillbaka;)


Obs, vinstgaranti kan inte lämnas då jag inte är Percy och har råd att täcka upp förluster i alla evighet! 



Av Peter - 23 september 2008 09:46

....i båda ändarna av tabellen!


Att Rögle i alla fall tillfälligt ligger där uppe är naturligtvis skoj, men nästan lika roligt är det att konstatera att "vi vill stänga elitserien" (Frölunda) bara tagit en ynka poäng på fyra matcher!


Modo står på menyn ikväll, utan Wernblom, ärkegrisen!


Jag tror på en ny bra match av Rögle, jobbar man lika hårt och åker fortsatt skridskor som mot Färjestad kan vi få säsongens andra vinst!


Mattias Timander snackar om stämningen på Modos hemsida, flera andra spelare uttalar sig också om oss;) Vi berör! 



Nu gör vi helvete igen! 

Av Peter - 20 september 2008 21:45

Roger och Kenny prisades före matchstart, Kenny drog ner härliga applåder, även från de tillresta Färjestadssupportrarna, snyggt gjort.


Jag ger ut en massa + till samtliga spelare idag. Extra kul med Abbots sjuka offensiv, vill också plussa extra för Sondell som idag gör en mycket bättre insats än de senaste matcherna!


Publiken, vad ska man säga?

 "Vi är bästa grönvita laget" under andra perioden när minst 1500 personer skrek med var dagens höjdpunkt. Stående ovationer efter att ha klarat av 5 minuters boxplay med bravur är annat som jag gärna minns. 


Dagens ros:

Allt


Dagens ris: 

Det snackades att man byggt bort en massa risker i nya arenan, men nog kunde man konstruerat "ingångarna" till ståplats på ett bättre sätt?




Hjärta och stolthet mina vänner!  

 

Av Peter - 20 september 2008 11:21

Färjestadsskribenten på svenska fans förväntar sig följande:

"Färjestad ansluter med ca 170 supportrar och kommer i vanlig ordning att skrika sig hesa för att heja fram sitt lag. Så en läktarmatch kommer det garanterat att bli, en riktigt bra sådan."


Läs hela inför reportaget här 


Läktarmatch? Så fan heller! 


Stolthet, hjärta och kärlek!  

Av Peter - 19 september 2008 23:40

Nyss hemkommen från en veckas fiske i Norge.


Under gårdagens match satt jag och stirrade på text-tv, det kändes aldrig riktigt bra. 3-0 underbart naturligtvis, men när 3-1 kom snabbare än man hoppats på brast mina nerver. Tyvärr också Rögles!


Jag tycker trots allt det är starkt att få med sig en pinne hem till Ängelholm.



I morgon är en stor dag vänner, dagen vi så länge längtat efter!


Dags att visa Sverige vilka som är nummer ett!  

Presentation

Omröstning

När Rögles publik beröms i media, känner du dig delaktig då?
 Ja!
 Nej!
 Ibland...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards