Alla inlägg under november 2008

Av Peter - 27 november 2008 23:15

Vi var onekligen illa i det idag, men det spelar mindre roll nu!


Penker känns stabil, Högardh förtsatt kanonbra! 

Danne J, bästa back idag!



p.s Gick och nynnade Röglesånger för mig själv på jobbet för nån dag sedan, sen helt plötsligt satt den där;)


"Snyggingarna är från Ängelholm

Snyggingarna är från Ängelholm

Ni har större kök

Men vi får alla pök

Snyggingarna är från Ängelholm" 


Ja, jag tycker att vi över lag är stiligare rent estetiskt än rövgökarna! 


Av Peter - 22 november 2008 18:22

Jag har just bevittnat (dessvärre på TV) en av de svettigaste vändningarna Rögle mäktat med! 1-3 till seger 4-3 på en period är makalöst, magnifikt ja vad du vill!



Kenny, helt underbar i offensiv(!!!) zon!

Karlsson, växer hela tiden! 


Det är egentligen många som förtjänar beröm efter den fina tredje perioden, men jag väljer att "superduperhylla" Peter Högardh! Jag har aldrig sett "Högga" bättre, underbart! 



Nu glädjs vi alla åt detta ordentligt ikväll, SKÅL! 

Av Peter - 18 november 2008 10:49

Brynäs, Modo och Rögle har alla gjort tvära dykningar efter en tid med mycket poäng. Det kommer bli mycket snack om trender i vinter!


Alla skador märktes tydligt igår, för lite folk sliter, det börjar verkligen synas nu. Att torska borta mot LHC är i sig inget konstigt, men det fanns en del att oroa sig över. Tredje perioden gav oss några ljusglimtar också tycker jag.


Kempe, Abbott och Karlsson tyckte jag verkade ha bäst driv i benen.

Kenny måste ha jävligt ont, jag lider verkligen med Kenny just nu.



Att vi kom till lite bättre i tredje perioden berodde nog mest på LHC ovilja att fortsätta anfalla. Vi måste våga lite mer från start i matcherna nu!



På nåt sätt är detta "roligare" än för några omgångar sedan. Nu gäller det fan att plocka fram spelet och glöden från tidigare matcher.


Att det går lite tyngre just nu får i alla fall mig att vilja ta ledigt några kvällar till från jobbet, åka några mil extra, skrika lite högre, visa mer stöd för Rögle!



Nu kör vi!  




Av Peter - 15 november 2008 10:48

Ingen tid att sörja, ny match, nya förutsättningar!


HV71 hemma i en riktigt viktig match. 2 förluster i rad är naturligtvis inte bra, men 3 då börjar tidnbingarna tjata om kris och ras, det vill jag slippa.


Det är dags för Rögle att sätta högsta fart från början i eftermiddag!


6 poäng skiljer mellan lagen, låt det bli 9 inte 3!



Dags att göra helvete! 

Av Peter - 13 november 2008 08:33

SSK borta, ungefär lika grisiga matcher som mot Bofors för några år sedan.


Kan vi ta poäng är jag nöjd, SSK har varit starka på hemmaplan den senaste tiden. SSK är favoriter hos oddsbolagen, därför vinner Rögle och gör mig med än nöjd!


Jag tycker det är härligt att SSK försöker hetsa med en bandyklubba och dansk flagga innan matchen. Men egentligen....


När ska svenskarna inse att vi Skåningar blir glada av att sättas ihop med Danmark. 100%, hellre Dansk/självständig än landsman med alla "svenska" ostolta slödder;)


Lyssna och njut

2:10 in i låten kommer det bästa;)


Texten för er som inte kan höra allt!



Framåt Rögle! 



Av Peter - 10 november 2008 10:07

Det är minst sagt komedi på hög nivå som "LHC-fansen" bjuder på för tillfället.


Rögle vill köpa tillbaka biljetter som en av falangerna till LHC köpt på hemmastå. De patetiska människorna som ordnat en egen resa utanför supporterklubbens ramar skriker nu om att bojkotta LHC:s matcher.


Varför?  Jo för att man inte får stöd från "Cluben" 

------------------------------------------------------------------------------------------- 


Nu kör vi en liten jämförelse, flyttar händelserna till vår egen klubb.


Låt säga att det bildas en falang i Ängelholm (kommer inte att ske men i alla fall), för att tuffa till det skapar grupperingen en logga med en döskalle, kallar sig Fanaticos.

Sen är det dags för bortamatch, säg HV71, AIA ordnar resa och fyller bortastå. Falangen däremot får inga biljetter och bokar därför 60 plåtar på hemmastå. Ordningsmakten misstycker naturligtvis och biljetterna annuleras. Därefter utbryter kaos!

Falangen vill förbjuda samtliga Röglefans att befinna sig på ståplats under fler matcher, man vill sätta ut strejkvakter så att ingen tar sig in.


Då är frågan: Skulle vi lämna läktaren och sluta stödja laget vi älskar för att någon (som för övrigt inte anser sig passa in i AIA) köpt biljetter till hemmalagets klacksektion och ordnat egen bussresa?! Knappast troligt!


------------------------------------------------------------------------------------------------


Vad är det för stöd detta ärthjärnor vill få från LHC?  Fatta att ni gjort ett jävla misstag. Vill ni så gärna befinna er på hemmastå i Ängelholm så tycker jag ni ska få göra det. Men då ska det inte vara mer bevakning än en vanlig match. För varför ska en extra stor polisinsats för att skydda idioter kosta oss en massa pengar?


Nej, låt Fanaticos stå på hemmaläktaren! För allas trevnad det blir mysigt!

Av Peter - 6 november 2008 13:07

Förlusten mot Luleå har gjort att jag inte skrivit på ett par dagar. I det "arga" tillståndet jag varit skulle ett inlägg bli lite väl krigslystet.


Jag är fortfarande förbannad över vissa saker från den matchen.


* Efter 2-0 skall målvaktsbytet komma! Jere kom snett in i matchen och borde tagits ur spel mycket tidigare.  


* Om Kenny är sjuk eller skadad, låt han vila! Kenny gick inte att känna igen , tyvärr!


* Fågelholkar, dess jävla nötter som står och kniper käft i klacken. Jag blir så trött. Vi var ett gäng som verkligen ville vända matchen åt Rögle, men ack så få.


* "Stolta Rögle" Jag kan mycket väl tala för mig själv när jag säger att jag inte tycker den passar särskilt bra som "ligga under sång". "Rögle vi ger oss aldrig" drar med sittplatspubliken och skapar ett jävla drag. "Stolta Rögle" känns mer som en temposänkare. När dessutom Black & White (Landskrona, fotboll) har haft melodin några år så känns det inte så mycket AIA. 


* Hur kan folk vara nöjda efter en förlust?



Uppehållet kommer lägligt, perfekt utan Röglespelare i landslaget också!



Tagga nu för fan för kommande matcher!  


 





Av Peter - 3 november 2008 17:11

Mindre än två timmar till nedsläpp och "jag har en härlig känsla", för att citera Stellan!


Idag ska vi fan ge gärnet vänner. Rögle ska hyllas och stöttas till max mot seger!



Syns i hallen! 

Presentation

Omröstning

När Rögles publik beröms i media, känner du dig delaktig då?
 Ja!
 Nej!
 Ibland...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards