Direktlänk till inlägg 12 augusti 2008

SSK, fetast i serien! *klapp* *klapp* *klapp*

Av Peter - 12 augusti 2008 22:14



För några år sedan retade jag mig alltid på att Rögle var så jäkla små jämfört med sina motståndare, undantaget var väl Kristian Just som fick ducka för att inte slå i taket.....


Men det är nya tider nu, förra året var Rögle ett av de absolut längsta och tyngsta lagen i allsvenskan! Så hur ser det då ut inför återkomsten i högsta ligan?


Tyngst är i dagsläget är Linköping med 89,46 kilo per spelare, Rögle är tredje tyngst med knappa 89 kilo. Fjäderviktarna håller till i norr, närmare bestämt i Skellefteå, 86,35 lätta kilo väger man där.

Kortast är man i Gävle, Skellefteå och Örnsköldsvik, drygt 182 cm. Rögle mäter nästan 185 cm i genomsnitt, längre är bara Frölunda och Linköping.

Rögle är både längre och tyngre än det genomsnittliga elitserielaget som är 183,75 cm och väger 87,8 kilo.

Rögle hör däremot till ynglingarna i serien, drygt 24 år per spelare, äldst är LHC med 27. (genomsnittet är här 26,09 år)


Fetast är man i alla fall i Södertälje, om vi ska lite till BMI-index, vilket vi naturligtvis ska göra;)

Kan det vara matkulturen som gör det? Södertälje är ju också kännt som kebabstaden! Hur som helst ett BMI på 26,9 kan ju inte accepteras;)



Återstår att se om storlek och tyngd är tongivande när det kommer till hur poängen ska fördelas. Jag är i alla fall hoppfull!


Vi är unga, långa och tunga! Sen när AIA börjar sjunga.......hehe nej den poetiska sidan av mig får ni slippa tills vidare;)


Samtliga siffror hämtade från eliteprospects.com 

 
 
Ingen bild

Captain

13 augusti 2008 08:00

Tyngd är oftast bra.
Med storlek kan man enligt mig lättare hålla sig kvar i ES. Hur det sedan görs är mindre viktigt.

Gath, ser numera ut som huggen ur granit istället för ur skumplast.

 
stellan

stellan

13 augusti 2008 11:49

Det räcker att titta på röde fete Leif Strömberg;)
Obs Glimten pågar !

NU SKA JAG BERÄTTA OM EN RÖD FET MAN
MAN KAN INTE TRO ATT DENNA MAN E SANN
JA HAN GÖMDE NYCKELN TILL HALLEN FÖR OSS
MEN DET HJÄLPTE INTE SÖDERTÄLJE FÖRTÅS

HAN FÖDDES I STOCKHOLM PÅ SÖDERMALM
JA KAN DU NU SVARA VEM E´DENNA MAN
NÄ HAN TÄNKER ALDRIG MED INSIDAN
HANS NAMN É LEIF STRÖMBERG Å GNÄLLER SOM FAN

HAN KLAGAR HAN TJURAR SÅ OFTA HAN KAN
HAN BLIR ALLTID RÖD HAN É INTE GRANN
NÄ HAN GÖMDE NYCKELN TILL HALLEN FÖR OSS
MEN DET HJÄLPTE INTE SÖDERTÄLJE FÖRTÅS

RÖGLE DOM SKRATTA ÅT HANS TILLTAG
HUR DOM ÄN GJORDE VANN VI DETTA SLAG
NÄ HAN TÄNKER ALDRIG MED INSIDAN
HANS NAMN E LEIF STRÖMBERG O GNÄLLER SOM FAN

http://www.sporttrubaduren.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 24 januari 2009 22:17

Kan en förlust kännas tyngre än idag? (äckligt 1)  Tveksamt.     Jag tycker att Rögle gör en gedigen insats idag, dock märks nervositeten tydligt inom laget nu. Vi är fortfarande med mycket bra enligt mig.    Det är nu det gäller, fan vad kul/intress...

Av Peter - 23 januari 2009 18:11

Man kan knappast påstå annat än att Rögles match i morgon är viktig. Jag är dock inte direkt orolig, mer taggad.     Lite inför fakta:  * Skellefteå har vunnit 6 av 20 bortamatcher och kryssat i 3 * Hadelöv och Dahlberg är relativt jämna i målvakts...

Av Peter - 23 januari 2009 17:57

Jag tappade totalt lusten för bloggandet för en tid sedan. Det hade verkligen sina anledningar. Nu måste jag börja skruva upp tempot lite igen känner jag.   Det finns vissa saker jag avskyr med elitserien. Främst två saker egentligen.    1. Alla "ho...

Av Peter - 8 december 2008 13:33

Är det någon som kan minnas sig ha läst ett inlägg om oddssättning på Rögles matcher?   Det hela handlade om att man skulle lira en hundring på Rögleseger varje match. Anledningen att jag frågar är att mitt inlägg om just detta (plus ett par till) t...

Av Peter - 8 december 2008 13:31

Nu behövs en ny 3:a för att få lugn i leden!   Abbots i förstalinen borde betyda mycket istid för dessa herrar som mestadels parkerar i anfallszon under matcherna. Jag tycker det är härligt att tränarna vågar göra sådana förändringar som man nu gjor...

Presentation

Omröstning

När Rögles publik beröms i media, känner du dig delaktig då?
 Ja!
 Nej!
 Ibland...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards